کد مطلب : 74793 تاریخ مطلب : 1400/12/16

واحدهاي صنفي ضمن تزريق 3 دوز واکسن کرونا بايد در سامانه “ايران من ثبت نام و کيو آر کد دريافت کنند

? چرا اصناف بايد کيو آر کد بگيرند؟

?? واحدهاي صنفي ضمن تزريق 3 دوز واکسن کرونا بايد در سامانه “ايران من ثبت نام و کيو آر کد دريافت کنند.

?? به گزارش پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، واحدهاي صنفي کشور طي دو سال گذشته و به لحاظ سياستهاي اتخاذي مبارزه با شيوع بيماري کرونا توسط ستاد ملي مديريت بيماري کرونا، در چندين نوبت ملزم به تعطيلي و محدوديت در کسبوکارها شدند که مهمترين آن مربوط به بازار اسفند سالهاي 1398 و 1399 بود؛ يعني دقيقاً در روزهاي پيش از عيد که مهمترين ايام رونق بازار و کسبوکارها است. چنانچه آسيبهاي اين تعطيلي بر بازار تا آن اندازه بود که هيچکدام از حمايتهاي دولت نتوانست ضرر و زيان کسبه را جبران کند.

?? شيوع سويه اوميکرون در کشور، مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملي کرونا را بر آن داشت تا بار ديگر، با وضع دستورالعملهاي جديد نسبت به جلوگيري از شيوع هر چه بيشتر موج ششم کرونا و کاهش مرگومير ناشي از آن اقدام کنند.

?? يکي از اين مصوبات در مورد اصناف، ثبت نام در سامانه ايران من به نشاني asnaf.moi.ir و دريافت QR Code و نصب آن در واحدهاي صنفي است که عليرغم تأکيدات اين ستاد و اطلاعرساني مکرر اتاق اصناف ايران از سوي بسياري از واحدهاي صنفي رعايت نشده است. در همين راستا به منظور پيشگيري از محدوديتها و تعطيليهاي گسترده، به تمامي واحدهاي بازرسي اتحاديهها و اتاقهاي اصناف سراسر کشور ابلاغ شده است تا با جديت بيشتري بر اجراي اين طرح نظارت نمايند. مطابق دستورالعمل نظارت در سر مرحله 1. اخطار کتبي، 2. مسدود کردن پوز بانکي به مدت دو هفته، 3. پلمپ 30 روزه واحدهاي متخلف صورت خواهد گرفت.

?? اتاق اصناف ايران از تمامي واحدهاي صنفي سراسر کشور تقاضا دارد در اسرع وقت پس از تزريق دوز سوم واکسن کرونا در سامانه ايران من ثبتنام نمايند تا اينکه مشمول ضرر و زيان تعطيلي و محدوديت کسبوکار خود در روزهاي آتي و بازار شب عيد نشوند.
نیمتا روزنامه های صبح کشور