کد مطلب : 74711 تاریخ مطلب : 1400/10/18

رئيس اتاق اصناف مرکزي: مشکلات حقوقي کسبه بازار اراک رفع شد

اراک - ايرنا - رئيس اتاق اصناف استان مرکزي گفت: موارد حقوقي و مغايرت‌هاي احراز مِلکي کسبه بازار اراک با همکاري اداره اوقاف و امور خيريه استان و کشور در قالب تفاهمنامه‌اي رفع شد.

جمشيد زند» روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پس از چند سال تلاش و زحمت هيات امناي بازار تاريخي اراک براي رفع مشکل حقوقي با اداره اوقاف استان مرکزي توافقي در قالب يک تفاهمنامه با اداره اوقاف انجام شد.
وي اظهار داشت: کارشناسان حقوقي و مشاوران اتاق اصناف استان مرکزي در نشستهاي متعدد با اوقاف، دادگستري، اتاق اصناف و کسبه بازار اراک مباحث را بررسي و طي آن پيش نويس حقوقي تهيه شد.

رئيس اتاق اصناف استان مرکزي گفت: اکنون کسبه بازار اراک بايد براي تنظيم قرارداد اجاره، نقل و انتقال ملک و تعيين مالکيت به اوقاف شهرستان اراک مراجعه تا طبق تفاهمنامه، قرارداد جديد منعقد شود.

زند افزود: براي کمک به حل اختلافات پيش آمده بين کسبه و اوقاف، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اراک، رئيس کل دادگستري استان، نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس، رئيس حوزه علميه آقاضياالدين و وکيل اتاق اصناف استان مرکزي مساعدت کردند.

400 واحد صنفي در بازار اراک موقوفه اداره کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي است که کسبه در طول ساليان متمادي در اين مجموعه فعاليت اقتصادي دارند.

مجموعه تاريخي بازار اراک با قدمت بيش از 200 سال در زمان فتحعلي شاه قاجار به دست يوسفخان گرجي بنا گذاشته شد که به نوعي هسته اوليه شهر سلطانآباد را در خود داشت.

اين مجموعه که 14 هکتار است و به صورت 2 راسته بازار عمود برهم ساخته شده، يکي از نمونههاي ارزشمند معماري ايراني و اسلامي است که تمامي جزئيات را با ظرافت و به بهترين کيفيت در خود دارد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور