کد مطلب : 63956 تاریخ مطلب : 1399/03/31

يکم تير ماه روز ملي اصناف

اصنافپيام تبريک رئيس اتاق اصناف مرکز استان به مناسبت روز ملي اصناف

به گزارش روابط عمومي اتاق اصناف مرکزي جمشيدزند در پيامي روز اصناف را به اصناف و بازاريان تبريک گفت.

بسم الله الرحمن الرحيم

اولين روز از تيرماه به نام روز ملي اصناف نامگذاري شده است
اين روز روزنه اي براي به تصوير کشيدن جايگاه واقعي اصناف و ارج نهادن به ارزش هاي معنوي ،اجتماعي و اقتصادي اين زحمتکشان عرصه کار و تلاش مي باشد.
در آيين حيات بخش اسلام، كار، تلاش، كسب درآمد و روزي حلال يكي از پايه هاي جامعه فرهنگي و مكتبي محسوب شده و در رديف والاترين و بزرگترين عبادات قرار گرفته است وبر اساس آنچه در روايات اهل بيت(ع) مورد تأكيد قرار گرفته كسب و كار حلال ريشه بسياري از خلقيات و فرهنگ جامعه است.
اصناف متعهد و خدوم كشورمان به ويژه اصناف استان مرکزي در كنار پرداختن به فعاليتهاي اقتصادي و كسب و كار همواره در مسايل روز كشور و تحولات سياسي و اجتماعي و فرهنگي منطقه نقشآفريني كرده و از ديرباز با تبعيت از نهاد رهبري و مرجعيت ديني نقش بي بديل و تأثيرگذار خودرا در به ثمر رسيدن نهضتهاي مردمي در طول تاريخ اين مرز و بوم نشان داده اند، قشر زحمتكش و خدوم اصناف با برخورداري از روحيه مذهبي و پايبندي به اصول و ارزشهاي ديني كارنامه و نام درخشاني را از خود بر جاي نهاده و همراه با مولفه هاي ارزشي همچون امانت،انصاف و عدالت بودهاند.
اصناف در کشورمان از اقشار مومن و متديني هستند كه با نگاه ديني به مردم و جامعه خدمت كرده و وجود همين صفات و ويژگيهاي بارز و منحصر به فرد آنان را از كسبه كشورهاي ديگر متمايز و متفاوت ساخته است.
اينجانب با گراميداشت سال جهش توليد ،و پاسداشت ياد و خاطره شهيدان والامقام جامعه اصناف ، فرارسيدن يکم تير ماه روز ملي اصناف را به تمامي صنوف شريف تبريک عرض نموده از تشريک مساعي و اقدامات ارزنده اصناف در پيشبرد امور مختلف استان بويژه همکاري مناسب براي تنظيم بازار تشکر وقدرداني مي نمايم ، موفقيت و تأييدات الهي را در راستاي خدمت به مردم عزيز و نظام مقدس جمهوري اسلامي براي اصناف محترم خواستارم.
جمشيد زند
رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي
نیمتا روزنامه های صبح کشور