کد مطلب : 49559 تاریخ مطلب : 1398/12/13

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي تاکيد کرد: رکود و مشکلات ناشي از شيوع ويروس کرونا بر اصناف/ مجلس و دولت مشوق هاي حمايتي از اصناف داشته باشند

‍ رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي تاکيد کرد:

رکود و مشکلات ناشي از شيوع ويروس کرونا بر اصناف/ مجلس و دولت مشوق هاي حمايتي از اصناف داشته باشند

رييس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با تاکيد بر اينکه رکود و مشکلات ناشي از شيوع ويروس کرونا بر واحدهاي صنفي در ايام پاياني سال قابل انکار نيست، گفت: در اين شرايط بايد نهادهاي دولتي از طريق کاهش ضرايب مالياتي و ساير شيوه هاي حمايتي به کمک اصناف بيايند.
جمشيد زند رييس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي با اشاره به اينکه شيوع ويروس کرونا وضعيت فعاليتهاي اصناف استان مرکزي را در آستانه سال نو دچار رکود و کسادي شديد کرده است، گفت: اصناف براي عبور از اين شرايط تحميلي نياز به حمايت هاي ويژه دولت دارند.
زند با تاکيد بر اينکه رکود و مشکلات ناشي از شيوع ويروس کرونا بر واحدهاي صنفي در ايام پاياني سال قابل انکار نيست، اظهار کرد: در اين شرايط بايد نهادهاي دولتي از طريق کاهش ضرايب مالياتي و ساير شيوه هاي حمايتي به کمک اصناف بيايند.
وي ادامه داد: حسب بيانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اصناف همواره بازوان ستبر انقلاب و کشور هستند و حمايت از آنها موجب رونق و اشتغال زايي مضاعف است؛ لذا حمايت از اصناف در شرايط فعلي بايد در دستور کار متوليان امر قرار گيرد.
زند در راستاي حمايت از صنوف در شرايظ فعلي بيان کرد: در اين شرايط لازم است نهادهاي دولتي از طريق کاهش ضرايب مالياتي و ساير شيوه هاي حمايتي به کمک اصناف بيايند.
رييس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي اضافه کرد: مديريت صحيح اين وضعيت تحميلي بر بازار، تعامل و همکاري و همراهي سازمانهايي همچون تامين اجتماعي، شرکتهاي آب، برق، گاز، امور اقتصادي و دارايي و نيز امور مالياتي ميتواند کمک شاياني به اصناف در اين شرايط مي کند.
زند، تعويق اقساط تسهيلات، کمک به مستاجران، بخشودگي يا اعمال تخفيف بيشتر مالياتي صنوف، معافيت ازپرداخت بيمه خويش و کارگران تحت پوشش صنوف، تخصيص تسهيلات و اعتبارات بلاعوض و کمبهره بانکي، معافيت از پرداخت هرگونه هزينههاي جانبي در حوزههاي شهرداري ها، بخشداريها و دهياريها نظير پسماند و غيره از عوامل موثري دانست که مي تواند در شرايط فعلي کمک شاياني به صنوف نمايد.
رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي اضافه کرد: همان طور که در هر اتفاق غير مترقبه اي مثل سيل ، زلزله و.... دولت به كمك مردم مي شتابد انتظار مي رود در شرايط فعلي هم که کرونا به صورت غير منتظر به اصناف خسارت وارد کرده است دولت به ويترين خود و سفرچين مردم كه همان اصناف هستن نظر ويژه داشته باشد تا اين قشر عظيم دچار مشكل نشوند.
وي خاطرنشان کرد:اميد مي رود با حمايت هاي که از سوي دولت از قشر زحمت کش اصناف مي شود بخشي از مشکلاتي که شيوع بيماري کرونا براي اصناف به وجود آورده است را کاهش دهيم تا اصناف با مشکلات کمتري در آينده به فعاليت هاي خودشان به پردازند.
انتهاي پيام/

نیمتا روزنامه های صبح کشور