کد مطلب : 43277 تاریخ مطلب : 1398/09/26

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي خبر داد انجام 4750 مورد بازرسي بعد از سهميه بندي بنزين در مرکزي/اصناف از آلودگي هوا به شدت رنج مي برد

‍ رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي خبر داد
انجام 4750 مورد بازرسي بعد از سهميه بندي بنزين در مرکزي/اصناف از آلودگي هوا به شدت رنج مي برد


رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي گفت: : بعد از سهميه بندي بنزين تا کنون 4 هزار و 750 بازرسي انجام شده با همکاري تعزيرات 328 پرونده با جريمه 2 ميليارد و 438 ميليون ريال براي متخلفين تشکيل شده است.

جمشيد زند رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي امروز در نهمين اجلاسيه عمومي روساي اتحاديههاي صنفي اراک گفت: استان مرکزي 12 اتاق اصناف،170 اتحاديه،50 هزار واحد صنفي فعال دارد که 9 هزار واحد توليدي و 8500 واحد خدماتي،18 هزار واحد توليدي و فني، 23 هزار واحد توزيعي و 8 هزار واحد خدماتي هستند.
زند اظهار کرد: بيش از 11 هزار و 500 خانم در واحدهاي صنفي اشتغال دارند همچنين دو رئيس اتحاديه نيز مسئوليتش با خانم ها است.
وي ادامه داد: اتحاديه هاي صنفي بدون بودجه دولتي در حال فعاليت هستند که بخش نظارت و بازرسي آنها نيز همين گونه است.
رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي بيان کرد: در 8 ماهه نخست امسال 36 هزار و 567 بازرسي در سطح استان انجام شده و براي يک هزار و 918 واحد صنفي متخلف با 6 ميليارد و 188 ميليون ريال جريمه پرونده تشکيل شده است.
4750 مورد بازرسي بعد از سهميه بندي بنزين در استان انجام شد
زند افزود: بعد از سهميه بندي بنزين تا کنون 4 هزار و 750 بازرسي انجام شده با همکاري تعزيرات 328 پرونده با جريمه 2 ميليارد و 438 ميليون ريال براي متخلفين تشکيل شده است.
وي اضافه کرد: عليرغم تلاش هاي زياد بعد از سهميه بندي بنزين شاهد برخي از افزايش قيمت ها در استان بوده ايم که در مقايسه با کل کشور در حداقل افزايش ها بوده است و مي توان گفت اين موضوع طبيعي و در حد قابل قبول بوده است.
رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي بيان کرد:به دليل نظارت و رسيدگي هاي بيشتر 2 واحد به واحدهاي شکايت در ساوه و اراک اضافه شده که تمام نظارت ها و کارشناسي ها نيز بدون هزينه انجام مي شود و در اين ايام نيز به دليل شب يلدا در آماده باش کامل به سر مي بريم.
زند گفت: با همکاري بسيج اصناف سپاه روح الله مرکز نيکوکاري اصناف تشکيل شده تا در ايام خاص اصناف بتواند نقش موثري در مسائل اجتماعي داشته باشد.
اصناف از آلودگي هوا به شدت رنج مي برد
وي با اشاره به تاثيراتي که آلودگي هوا بر روي فعاليت واحدهاي صنفي دارد بيان کرد: اصناف از آلودگي هوا به شدت رنج مي برد چراکه تعطيلي شهر تعطيلي اصناف را به دنبال دارد و ما به همين خاطر به دنبال ايفاي نقش در بحث کاهش آلودگي هواي اراک هستيم.
رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي بيان کرد:با توجه به اينکه شهرداري و دولت مشکلات خاص خود را دارند. اصناف اين آمادگي را دارد که زمين 45 هکتاري روبه روي تره بار را براي اصناف آلاينده آماده سازي کند و لذا بايد واگذاري اين زمين به اصناف انجام شود.
زند با اشاره به اينکه اکثر صنوف آلاينده خودشان اهل ساخت و ساز هستند و مي توانند به شهرک صنوف آلاينده منتقل شوند گفت: نمونه آن در تفرش انجام شده و اتفاق خوبي هم با اين واگذاري رخ داده است.
وي با تاکيد بر اينکه ميدان تره بار اراک در مقايسه با ساير ميدان هاي تره بار در کشور قابل مقايسه نيست و در اين بخش مشکلاتي وجود دارد اظهار کرد: در گذشته در خصوص ميدان تره بار تصميماتي اتخاذ شده است که مشکلات امروز نتيجه آن تصميمات است که ميدان تره بار اراک را به رده هاي چندم در کشور تبديل کرده است.
رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي بيان کرد: در همه استان ها مسئوليت گرداندن ميدان تره بار با شهرداري است و امروز بايد در خصوص گرداندن ميدان ترهبار تصميمگيري شود.
وجود ميوههاي بيکيفيت و با قيمتهاي بالا در اراک به مشکلات ميدان ترهبار برميگردد
زند گفت: مشکلات موجود در ميدان ترهبار باعث اين شده که اولا استان مرکزي ميوه بي کيفيت را از شهرهاي ديگر بياورند و دوما برخي از افزايش قيمت ها در ميوه نيز ناشي از اين مشکلات است.
وي خاطرنشان کرد: به دليل اينکه ميوه نقش به سزايي در سبد کالايي خانوار دارد نياز است يک کار گروه تشکيل شود و سريعا براي رفع مشکلات ميدان تره بار تصميم گيري کند.
انتهاي

نیمتا روزنامه های صبح کشور