کد مطلب : 38361 تاریخ مطلب : 1398/02/17

استاندار مرکزي : رتبه نخست استان مرکزي در کمک به مناطق سيلزده/ اصناف استان با گرفتن سود کمتر با مردم همدلي کردند

‍ استاندار مرکزي:
رتبه نخست استان مرکزي در کمک به مناطق سيلزده/ اصناف استان با گرفتن سود کمتر با مردم همدلي کردند
استاندار مرکزي گفت: استان مرکزي در بين تمام استانهاي کشور مقام نخست را در کمک به سيلزدگان داشته که بخش بزرگي از آن مرهون کمکهاي اصناف استان به هموطنان سيلزده بوده است.

استاندار مرکزي در دومين اجلاس روساي اتحاديههاي صنفي اراک بابيان اينکه هرزماني که کشور نيازمند حضور اصناف درصحنه بوده، اين اتفاق رخداده است، گفت: صنوف همواره در طول 4 دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي پايکار انقلاب اسلامي بودهاند.

وي بابيان اينکه اگر اصناف استان مرکزي از سود قانوني خود در روزهاي پاياني سال 97 نميگذشتند، شرايط بازار براي عموم مردم بسيار سختتر بود، افزود: درصورتيکه با توجه به عدم توازن در عرضه و تقاضا بسياري از فروشندگان ميتوانستند باقيمتي بالاتر از قيمت واقعي، اجناس خود را به فروش برسانند ولي اصناف استان باکم کردن سود خود با ساير مردم همدلي و همراهي کرده و باعث شدند تا در شرايط بد اقتصادي فشار کمتري به قشرهاي ضعيف جامعه بيايد.

آقازاده ادامه داد: شايد سال 98 شرايط سختتري را نسبت به سال 97 در مباحث اقتصادي در پيش داشته باشيم ولي بايد اطمينان داشت که اين سختيها پايدار نبوده و تمامشدني است و نياز است تا مردم در اين برهه حساس به يکديگر کمک کرده تا از آن عبور کنيم.

استاندار مرکزي بابيان اينکه در شرايط به وجود آمده هيچ فرد يا گروهي مقصر نيست، عنوان کرد: کشور هماکنون در جنگ اقتصادي به سر ميبرد.

وي خاطرنشان کرد: اين در حالي است که در طول چند دهه گذشته جمهوري اسلامي به هيچ کشوري تعدي و تجاوز نکرده درحاليکه تحت بيشترين فشارها قرارگرفته است.

آقازاده ملت ايران را ملتي قابل احترام براي ساير ملل دنيا دانست و تصريح کرد: به اين دليل که ايرانيان مقابل باطل ايستاده اند و حق را انتخاب کرده اند نزد ساير ملل محبوب و قابل احترام هستند.

استاندار مرکزي گفت: اين آمادگي وجود دارد تا در جلسه اي که با حضور وزير کار تعاون و رفاه اجتماعي و رئيس اتاق اصناف و مسئولين مربوطه برگزار مي شود نسبت به برطرف کردن اين مشکلات قدم هاي خوبي برداشته شود چرا که مثلا در بحث انتقال صنوف آلاينده به شهرک خودرو، حدود 60 تا 70 درصد شهر از آلودگي هاي به وجود آمده توسط اين صنوف نجات پيدا مي کند.

وي همچنين از کمک هاي اصناف استان مرکزي به مناطق سيل زده کمال تشکر را کرد و خاطرنشان کرد: استان مرکزي در بين تمام استان هاي کشور مقام نخست را در کمک به سيل زدگان داشته که بخش بزرگي از آن مرهون کمک هاي اصناف استان به هموطنان سيل زده بوده است که براي مثال مي توان به ارسال 50 کاميون اقلام اساسي به اين مناطق اشاره کرد.

انتهاي پيام/
@asnafmarkazi

نیمتا روزنامه های صبح کشور