کد مطلب : 33321 تاریخ مطلب : 1397/07/17

رئيس اتاق اصناف مرکز استان مرکزي : اصناف به عنوان بازوان اصلي انقلاب اسلامي رابط بين دولت و ملت

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مرکزي گفت: ارائه اطلاعات به موقع از سوي مديران نقش موثري در هدايت و راهبري صحيح افکار عمومي دارد.
فتح الله حقيقي روز دوشنبه در نشست شوراي اطلاع رساني استان مرکزي در اراک افزود: اطلاع رساني و ارتباط و تعامل مناسب با رسانه ها بايد در دستور کار جدي مديران قرار گيرد.
وي بيان کرد: اگر اطلاعات به موقع و درست در اختيار رسانه ها قرار نگيرد، انتشار اخبار غيرواقع و شبهات در جامعه افزايش مي يابد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مرکزي ادامه داد: اقدام هاي مناسبي در بخش هاي مختلف کشور و اين استان انجام شده اما مردم با بسياري از آنها به دليل ارائه نشدن اطلاعات از سوي مديران، آگاهي ندارند.
حقيقي اظهار داشت: کميته رصد نارضايتي هاي اجتماعي در استان مرکزي تشکيل شده و در اين کميته موارد لازم به مديراني که با رسانه ها ارتباط و تعامل مناسبي ندارند، تذکر داده مي شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مرکزي اضافه کرد: پيش بيني شده اتاق فکري در خصوص نحوه اطلاع رساني از سوي مديران با خبرنگاران در اين استان شکل گيرد و بايد تمام ادارات و نهادها يک رابط خبري معرفي کنند.
رئيس اتاق اصناف استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: اصناف به عنوان بازوان اصلي انقلاب اسلامي رابط بين دولت و ملت هستند.
جمشيد زند» افزود: اصناف سفره چينان مردم و ويترين دولت محسوب مي شوند و اين قشر در عرصه هاي مختلف در کنار مردم و دولت بوده اند.
وي بيان کرد: 2 ميليون و 294 هزار واحد صنفي فعال در کشور وجود دارد که از اين تعداد 52 هزار و 500 واحد صنفي در استان مرکزي فعاليت دارند.
رئيس اتاق اصناف استان مرکزي ادامه داد: 23 هزار و 638 واحد صنفي اين استان در اراک فعال است و از 182 اتحاديه صنفي فعال استان مرکزي، 40 اتحاديه در اراک است.
زند تصريح کرد: فعاليت اصناف استان مرکزي در چهار بخش توليدي با 10 هزار واحد، توزيعي با 25 هزار واحد، خدماتي با هشت هزار و 500 واحد و بقيه در بخش خدمات فني است.
وي بيان کرد: 16 هزار و 890 بازرسي از صنوف مختلف در 6 ماه نخست امسال در اين استان صورت گرفته که حدود 10 درصد از صنوف بازرسي شده داراي تخلف بوده اند.
رئيس اتاق اصناف استان مرکزي افزود: يکهزار و 764 مورد تخلف در اين مدت شناسايي و يکهزار و 504 پرونده تشکيل شده و در برخي از پرونده ها چند مورد تخلف ثبت شده است.
زند تصريح کرد: پنج هزار و 302 پروانه براي اصناف مختلف در استان مرکزي در 6 ماه اول امسال صادر شده، در اين مدت يکهزار و 800 پروانه باطل شده و 450 واحد متخلف نيز مهر و موم شده است.
وي بيان کرد: استان مرکزي تنها استاني در کشور است که علاوه بر شماره 124 براي دريافت شکايات مردم از صنوف مختلف، شماره 3820 را نيز داير کرده و پايگاهي را در مرکز شهر اراک راي مراجعات مستقيم مردم ايجاد کرده است.
رئيس اتاق اصناف استان مرکزي ادامه داد: بيشترين تخلفات صنفي اين استان در 6 ماه گذشته مربوط به درج نکردن قيمت کالاها بوده است.
زند عنوان کرد: مردم در مراجعات خود به واحدهاي صنفي بايد به درج قيمت بر روي کالا و داشتن پروانه کسب توجه کنند، براي خريد هاي خود تا سقف يک ميليون ريال به دلخواه فاکتور از فروشنده دريافت کنند اما از سقف يک ميليون ريال به بالا ارائه فاکتور از سوي فروشنده الزامي است.
وي تاکيد کرد: هيچ مشکلي در خصوص موجودي کالا در استان مرکزي وجود ندارد و شهروندان نگراني نداشته باشند.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان مرکزي هم در ادامه اين نشست گفت: پسماند، آلودگي هوا، تالاب و گردو خاک اولويت هاي اصلي اين نهاد بر اساس دستور رئيس جمهوري است.
رضا ميرزايي» افزود: تفويض اختيارات استاني يکي از اقدام هاي مناسب صورت گرفته در سال جاري است که موجب شده بسياري از اقدام ها در مدت زمان کوتاه به نتيجه برسد و عملياتي شود.
وي بيان کرد: اقدامات خوبي در بهبود وضعيت تالاب ميقان اراک در حال انجام است و حدود 15 ميليارد ريال از اعتبارات ملي در اين تالاب هزينه شده است.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان مرکزي ادامه داد: اجراي طرح کرسي چيني و فنس کشي به طول 400 متر در اطراف برج پرنده نگري تالاب ميقان از ديگر اقدامات صورت گرفته است.
ميرزايي تصريح کرد: توزيع مناسب آب در تالاب ميقان اراک انجام شده و با اقدامات پيشگيرانه و ايزوله اي که انجام شده موردي از پي پي آر و آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در استان مرکزي وجود ندارد.
وي گفت: تجهيزات لازم براي بحران هاي احتمالي در حيات وحش اين استان وجود دارد و در سال جاري 2 دستگاه خودروي آميکو خريداري شده است.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان مرکزي اضافه کرد: طرح جامع زيست محيطي در پالايشگاه، پتروشيمي، نيروگاه و شرکت پخش فرآورده هاي نفتي اين استان به دليل آلودگي منابع آب زيرزميني دشت شازند در حال اجرا است.

نیمتا روزنامه های صبح کشور