کد مطلب : 15492 تاریخ مطلب : 1396/03/02

ورود بخش خصوصي به عرصه اقتصاد کشور تنها راه برون رفت از مشکلات است

و نقش آن در رونق اقتصادي تا حدي است که رهبر معظم انقلاب اسلامي بيش از سه سال متوالي نامگذاري سالانه را بر اين محور گذاشته اند

وي تصريح کرد: مسئولان و مقام هاي اجرايي براي پيشرفت و توسعه کشور بايد با تمام توان از همه سرمايه گذاران بومي و غيربومي حمايت کنند و با راه اندازي و تقويت بنگاه هاي کوچک و زودبازده در مسير افزايش توليد و اشتغال بويژه براي جوانان جوياي کار گام بردارند.

نادري گفت: جذب سرمايه گذار و پيگيري براي ايجاد بازارچه هاي تجاري مرزي مي تواند از برنامه هاي مهم براي حل مشکل بيکاري در استان هاي مرزي باشد.

وي با اشاره به نقش موثر نظام بانکي در تامين منابع مورد نياز بخش توليد اظهار کرد: در اين زمينه برخي بانک هاي خصوصي همکاري قابل توجهي براي پرداخت تسهيلات براي رونق واحدهاي توليدي که در راستاي اقتصاد مقاومتي است، ندارند . لازم است بانک خصوصي هم اهتمام بيشتري داشته باشند.

نادري با بيان اينکه در برنامه ششم توجه ويژه اي به توسعه روستاها شده است، افزود: ارتقاء توانمندي معيشتي و رفاهي روستاييان وابسته به بخش کشاورزي است و در صورت توجه به اين بخش اهداف برنامه توسعه هم محقق مي شود.

نادري همچنين از برنامه هاي مجلس شوراي اسلامي در راستاي رونق توليد و اشتغال خبر داد و افزود: مجلس و کميسيون اقتصادي و تمام نمايندگان به دنبال اين موضوع هستند تا فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص رونق توليد و ايجاد اشتغال اجرايي شود و برنامه هايي نيز در اين خصوص ارائه شده است./

نیمتا روزنامه های صبح کشور