کد مطلب : 14472 تاریخ مطلب : 1396/02/27

قابل توجه کليه صاحبان و بهره¬برداران انبارها و مراکز نگهداري کالا

قابل توجه کليه صاحبان و بهره¬برداران انبارها و مراکز نگهداري کالا

به گزارش روابط عمومي سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزي : حسب مقررات قانوني و در راستاي ساماندهي نظام توزيع بار در کشور؛ کليه صاحبان يا بهره برداران انبارها و مراکز نگهداري کالا شامل واحدهاي صنعتي، توليدي، معادن، انبارها (عمومي، گمرکي، اختصاصي، بندري، اموال تمليکي و ...)، سردخانه ها، سيلوها، کشتارگاه ها، مراکز کشت و صنعت، دامداري ها، دامپروري ها، مزارع پرورش حيوانات، مراکز آبزي پروري، باغات، زمين هاي زراعي، داروخانه ها، بيمارستان ها، مجتمع هاي تفريحي- رفاهي، هتل ها، واحدهاي صنفي، انبارهاي نفتي، جايگاه هاي توزيع سوخت، نيروگاه ها و ... که به صورت عمومي، خصوصي، دولتي، تعاوني، عام المنفعه يا هر شکل ديگر فعاليت دارند، ضروري است در اسرع وقت در سامانه جامع انبارها» به نشاني اينترنتي www.nwms.ir ثبت نام نموده يا از طريق مراجعه به سامانه فوق و درج کد ملي، از وجود اطلاعات مربوط به انبار يا مرکز نگهداري کالاي خود در سامانه، اطمينان حاصل نمايند .

در اين رابطه، به توضيحات زير توجه شود:

1- در صورتي که محل مورد نظر، مبدأ يا مقصد حمل بار در اندازه تجاري (کاميون، کاميونت و وانت) است، مطابق قانون مشمول اخذ بارنامه رسمي حمل و نقل جاده اي بوده و ثبت آن در سامانه انبارها، ضروريست.

2- براي ثبت نام محل در سامانه انبارها، وجود کد پستي ضروري است.

3- اخذ کد پستي براي محل هاي فاقد کد، از دو طريق امکان پذير است:

الف- مراجعه به اداره يا دفتر پستي شهرستان مربوطه، ارائه درخواست و انتظار براي دريافت کد پستي.

ب- ارائه درخواست کد پستي همزمان با ثبت اطلاعات در سامانه انبارها از طريق همين سامانه (در اين صورت، کد پستي تخصيص يافته از طرف شرکت پست، به طور خودکار از طريق پيامک به متقاضي اطلاع رساني خواهد شد).

4- در صورت عدم توانايي ثبت اطلاعات از طرف مالک يا بهره بردار محل در سامانه، لازم است اطلاعات کد ملي، تلفن همراه و کد پستي محل، به طور حضوري به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مربوطه ارائه و در ازاي آن رسيد دريافت شود.

لازم به ذکر است : در صورت عدم ثبت اطلاعات، از حمل بار در اندازه تجاري به صورت کاميون، کاميونت و وانت بار از مبدأ يا به مقصدي که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده باشد، ممانعت خواهد شد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور